tisdag 9 augusti 2011

Jag har genomgått en Gastric Bypass


Checkade in på Ersta Sjukhus i går prick kl.09.00. Fick på mig de snyggaste kläderna man kan tänka sig och vem skulle inte känna sig porrig i detta?
Och denna bjuder jag på mina damer och herrar.

När jag hade dressat upp mig fick jag lägga mig på en säng för att få en kanyl i handen, men i vanlig ordning var dom tvungna att kalla in expert hjälp eftersom jag är extremt svårstucken och en timme senare hade Narkos syrran lyckats få in en nål som dom var nöjda med

Sen var det dags för morgonens frukost som bestod av nio blandade godingar i tablett form, och jäklar vad de satte snurr i hjärnan på mig. Tony åkte hem till trollet ca. 10.40 och kl.11 däckade jag i min säng. Vaknade när läkaren kom in och ritade på min mage och kollade läget och frågade om jag var redo, gissa om jag var!?!  Så bland det sista jag minns är att jag kl.12.45 lägger mig på operationsbordet, andas syrgas i två minuter sen säger de att dom ger mig sömnmedel nu och sen minns jag inget… förens jag hör långt borta att dom ropar på mig och puttar mig på rumpan så att jag ska flytta till en annan säng, jag vet inte vem som flyttade mig men jag gjorde det inte. Sen vet jag inte hur länge jag sov om vartannat inne på uppvaket. Jag vet att jag hade ont och bad om smärtstillande och det fick jag, med råge! Elefantdos välkommen säger jag bara. Mina ögon och mitt huvud ville bara sova men när klockan var ca 18 så var det dags att gå upp och prov pinka. Så på stapplande ben lyckades jag ta mig till toan med en sjuksyrra i varje hand och det funkade! Men fy vad jag var yr i huvudet och mådde illa! Snabbt tillbaka till sängen och inta liggläge och djupandning. Lyckades jag ringa älskling och snabb meddela att jag levde och sen var det natti natti igen.
Vid 20-tiden fick jag rulla upp på avdelningen och gissa vem som har stans finaste utsikt? Japp det är jag, ligger precis i hörnet av Lilla Erstagatan och Fjällgatan med utsikt över hela stan! Oh my god var det var vackert (eller var det mitt töcken som spelade mig ett spratt), jag låg i ett lyckligt rus och tittade ut över Stockholm som lägrades av ett helt rosa skimmer, tittade och sov, tittade och sov. Jag hörde att det ramlade in en del sms men jag varken orkade eller kunde ta mobilen jag styrde inte själv över mina rörelser. Men vid 22-tiden var jag tvungen att gå upp på toa, ringde på hjälp och en stackars tjej fick släpa in mig på toan där jag nästan svimmade samtidigt som jag spydde. Inge trevlig var jag inte. Jag fick sitta där en stund och hämta andan och ta mig tusan så piggade jag på mig och tillsammans tog vi mig tillbaka till sängen. Då, där tillbaka i sängen så ägnade jag 20 minuter åt att knåpa ihop ett sms till mina fina vänner som jag lyckades få iväg. Ett kort samtal till älskling och sen in i dimman igen. Jag tror att jag ringde till honom också men det var senare, kanske mitt i natten… Hela natten gick i samma stil, kissa, sova och kolla utsikten. Så sammanfattningsvis så kan man säga att jag sovit i ca 20 timmar. Och det har gjort susen tror jag. 

 
Jag har sex små plåster på magen och ingen värk. Idag får jag dricka 1000 ml fördelat över 24 timmar och detta får jag bara ta med tesked. Dvs 100 ml bör ta minst 20 minuter att få i sig. Så jag sitter här med dator, mobil och utsikt och väntar på att barnen ska komma och säga hej. Tiden går i sakta mak framåt och jag passar på att njuta av att bara ta det lugnt! I morgon blir det hemgång om allt går som det ska.  Jag är så glad att operationen gått bra och att jag inte har ont och att jag nu är redo att börja mitt nya liv!

Det är allt som hänt det senaste dygnet, its not much but its something ;)

Dagens vikt 122 kg! 

Tjingeling

4 kommentarer:

  1. Wow bruden!!! Förvånad att(om)Tony kunde hålla händerna borta med den porriga klädseln =0). När man själv är på sjukhus & är en "besvärlig" patient så får man lite perspektiv på sitt yrke, inte sant?? Tror säkert inte det var så hemskt för dem som hjälpte dig som det var för dig att "ligga dem till last". Skönt att höra att du är på g igen.
    Puss/U

    SvaraRadera
  2. Åh du är såååå hot i din snygga outfit. Kan du inte sno med dig den hem, så jag får låna? Pliiis, pliiiis, pliiiis? Grattis till ytterligare 3 kilo nedåt. Puss /M

    SvaraRadera
  3. Så stolt över dig, kommer och hälsar på dig nästa v om jag får?då är jag fri från mode-c!!! Har så mkt nya kläder till dig!love you forever puss

    SvaraRadera
  4. Åh vad jag är lyckligt lottad som har så underbara vänner och så fin familj! Utan er hade jag inte stått ut det kan jag lova. Emma, ser fram emot kläderna! :D

    SvaraRadera