torsdag 28 juli 2011

Hunger!

En vanlig Mat dag för mig innehåller kanske mellan 3000-4000 kcal! Det är dubbelt så mycket än vad som är rekommenderat! Om jag bara listar en dag så att ni får en liten bild av jag normalt stoppar i mig...:
Tre mackor med pålägg, juice och ägg, en näve godis, några kakor, lite rester, en rejäl lunch tex Thai mat, en ny näve godis, några mackor innan middagen, minst två portioner mat med mycket grädde, nån smarrig efterrätt, 1/2-1 1/2 liter läsk, en halv påse chips gärna med dipp. Och så har det varit nästan VARJE dag de senaste året för mig. Skrämmande jag vet... Och så nu de senaste tre dagarna har jag "bara" ätit under 1000 kcal varje dag och i huvudsak soppa med undantag för några enstaka Meter gurka :) så nu är sanningen den att jag är HUNGRIG!!! Eller kanske sugen...eller jag saknar att äta! För egentligen så är jag inte ett dugg hungrig, inte ens sugen men min bästa vän maten är inte med mig...och jag saknar den! Jag tyckte på allvar att jag skulle få en liten belöning idag för att jag hade....gjort INGENTING annat än vad vanliga människor gör nämligen inte äter dygnet runt! Ja jag är beroende av att stoppa saker i munnen, kalla det matmissbrukare eller vad ni vill men jag saknar det.
Men hjärnan har inte fattat att det är SLUT, jag har gjort slut med det gamla Moffa-livet, jag kommer aldrig mer att vräka i mig mat på det sättet...Men jag har inte fattat det riktigt ännu. På något sätt känns det som om maten är på semester och att vi snart kommer att ha ett kärt återseende,men det kommer ju inte att ske. Det är så overkligt att jag ska operera mig om tolv dagar, en operation som kommer att begränsa mina möjligheter att äta och förhoppningsvis leder det till att jag går ner i vikt och ett helt nytt liv ligger framför mina fötter!
Vilken lyx att kunna köpa kläder i en "vanlig" affär...vilken lyx att inte behöva oroa sig för om stolen på restaurangen kommer att braka eller inte...vilken lyx att kunna nå ner till tårna utan att bli andfådd...vilken lyx att inte behöva oroa sig för om man kommer att vara hungrig igen om en timme...ja listan kan göras hur lång som helst!

Nu är ännu en dag utan min kärlek MATEN till ända och jag vann chips-mat-godis kampen även idag! Och nästa midsommar hoppas jag att inte mitt huvud är lika stort som både min älsklings och mitt Penntrolls är tillsammans!





 God natt eller kanske god morgon! 

4 kommentarer:

  1. Det är och kommer att vara kämpigt, men du kommer att fixa det!

    Vi är många som stöttar dig. Tänk på det när det blir för jobbigt.

    Kram Katrin

    SvaraRadera
  2. K Ä M P A Maria!
    Det här kommer bli superduperbra.
    / Kim

    SvaraRadera
  3. Åh vad ni är gullia!!! Kämpa är bara förnamnet, gud vad jag vill stoppa i mig allt som kommer i min väg! Dumma hunger försvinn!

    Tack för att ni finns och hejar på det betyder ALLT!!!

    SvaraRadera
  4. Snart är plågan över och ditt nya matliv kan ta fart. Bit ihop och kämpa ett tag till... Du fixar det. Jag finns där med trista anledningar till att inte ge efter för suget! :) /M

    SvaraRadera