tisdag 5 juli 2011

Välkomna!

Too much ain´t enough!! Det verkar vara mitt ledord, i alla fall när det gäller mat. Jag har ätit mig till en enorm övervikt och har en gång för alla bestämt mig för att NU FÅR DET VARA NOG! Så om drygt två månader skall jag göra en Gastric Bypass http://sv.wikipedia.org/wiki/Gastrisk_bypass. Jag kommer låta er följa mig ända in i det sista och ni ska få möta mig, mitt nya jag, mina mått och motgångar, mina nya matvanor och medgångar. Jag ska ge er smaskiga tjockis bilder som ni kan jämföra med förhoppningsvis smaskiga "lite-mindre-tjockis" bilder. Jag hoppas att ni lämnar spår efter er om ni läser min blogg och ge mig något att bita i för all del!

Fram tills det är dags att trycka på start och passera vidare mot ett nyttigare,smalare och hälsosammare liv så snackar vi om allt och inget (det kommer jag säkerligen inte sluta med sen heller :)). Sånt som tex i morgon kommer min mamma och äter lunch, sallad har hon beställt :) Så sallad it is...fast de små får nog pannkaka :D. OCH vi är bjudna på middag hos Bästa Emma på kvällen, det lovar alltid goood mat och många garv!

En del av er som läser detta vet vem jag är och förvånas, förbluffas, förundras, förfäras eller blir lite förväntansfulla... Lite dokusåpa ur verkliga livet liksom. Men det bjuder jag på :). Förhoppningsvis kommer det även finnas läsare som inte känner mig men blir lite nyfikna ändå...Här kommer en liten presentation för er som orkar och villl.


Pailin heter jag, 36 år och skit tjock! Jag har tre barn, Ida 10, Max 9 och Lovalee 1,5 år. Den lilla har jag tillsammans med världens underbaraste man! (Se bilden nedan ) Det finns också fyra bonusbarn och tre katter och så Ragnar, guldhamstern :) Vi bor i ett hus i Tyresö, med en studsmatta på tomten, skit i kanterna och leksaker spridda i hela kvarteret. Våra grannar är skötsamma :D... Jag jobbar deltid som undersköterska, just nu som personlig assistent. I framtiden ska jag bli hemmafru (det är jag jävligt bra på)! Intressen MAT, barnen, MAT, mannen, MAT, sex, MAT, städa, MAT...Ja ni fattar va?

Nu är det läggdags, men häng kvar! Det kan bli intressant...Jag lovar inget men jag anar ;).

Toodiloo :D



Midsommar 2011, Biffen och Bananen...snyggingen är min man <3

4 kommentarer:

  1. Hejsan! själv bor jag i Höllviken o heter Lisbeth ,fick tipset av Ulrika, så jag gick in direkt o kollade, du verkar vara en kul typ! Själv har jag också viktproblem som jag tampas med.................här är det lååååånga köer till Bypassen, är Själv band opererad men tyvärr så höll det inte så nu står jag på väntelista....drygt :0((

    SvaraRadera
  2. Hej Lisbeth! Vad kul att du gillar det jag skriver! Ja jag har väntat i ca 8 månader på min operation som jag skall göra på Ersta sjukhus om en månad. Jag är förväntansfull och hoppas så innerligt att detta ska gå vägen för det måste vara roligare att vara smal ;)! Har du frågat din läkare om att bli ställd i kö på annan ort? På Ersta gör de 1000 operationer/år och man blir godkänd om man har ett bmi på över 40. Värt att kolla i alla fall.
    Hoppas du fortsätter läsa bloggen och vi kanske till och med ses :D.

    Ha det bra, kram Pailin

    SvaraRadera
  3. Heja dig Pailin,

    Du är så strong och modig, jag vet att detta kommer gå hur bra som helst.
    Jag är så stolt över dig.

    Massor med kramar från oss.
    My med familj

    SvaraRadera
  4. Kom igen "Pajen" detta grejar du utan problem. Om mitt minne inte sviker så var du en tuff tjej i skolan (kanske lite för tuff ibland) ;). Fast å andra sidan så kräktes jag på din matta i hallen.
    Min sambo har oxå gjort operationen och det har gått super. Har du frågor så kan jag det mesta även om det inte är jag som gjort den, så har jag fått vara med från dag 1.

    Massor av kramar från Milla (Teir)

    SvaraRadera